Pole dance

CO JE TO POLE DANCE?

  • Tanec / sport / fitness / cvičení na vertikální tyči
  • Spojuje v sobě tanec, gymnastiku, akrobacii
  • Nejedná se o striptýz ani o go-go tanec u tyče
  • Fyzicky náročná aktivita, posilování celého těla díky množství cviků na vertikální tyči; zvedání váhy vlastního těla
  • Viditelné výsledky na postavě i sebevědomí
  • Individuální zvládání cviků s přihlédnutím k věku, fyzické kondici, zkušenostem, sportovnímu zázemí…
  • Mezinárodní pole dance organizace se snaží o prosazení pole dance jako olympijského sportu. Ve světě probíhají různá mistrovství a další soutěže, např. Miss pole dance, Pole Dance World Cup atd.

Video: Winner of 1st Pole Dance World Cup Oona Kivela 2011

Video: Winner – Senior Women World Pole Sports Championships – Oona Kivela 2014

 

TYPY LEKCÍ – Pole dance

  • LEVEL 1 (ZAČÁTEČNÍCI)

Lekce určené pro naprosté začátečníky. Začínáme chůzí kolem tyče, ukázkou jednoduchých toček, šplhů, přes zkoušení těch nejzákladnějších prvků jako jsou sed, leh a jejich variace. Každý semestrální kurz je proložen sestavou, ve které si naučené prvky spojíme s tancem. NEJSOU POTŘEBA ŽÁDNÉ PŘEDCHOZÍ POHYBOVÉ ANI TANEČNÍ ZKUŠENOSTI! Postup na vyšší Level 2 je podmíněn úspěšným zvládnutím a nafocením těchto pole dance pozic: CROSS KNEE RELEASE, GEMINI, INVERTED CRUCIFIX, INVERTED „V“, LAYBACK, SCORPIO, založení FLEXI karty

Level 1 - povinné prvky_upravený-1

  • LEVEL 2 (MÍRNĚ POKROČILÍ)

Tento typ lekce je určen všem, kteří zvládli základní prvky na tyči, tzn. úspěšně absolvovali Level 1 a mají zvládnutou techniku invertů (tj. cross knee release, crucifix, gemini, scorpio, layback). Postup na vyšší Level 3 je podmíněn úspěšným zvládnutím a nafocením těchto pole dance pozic: STAR, CROSS ANKLE, BASIC CUPID, BUTTERFLY, FLATLINE

Level 2 - povinné prvky_upravený-2

  • LEVEL 3 (STŘEDNĚ POKROČILÍ)

Určen pro ty, kteří mají odchozené lekce Level 2. Budeme rozvíjet prvky naučené v předchozím semestru a naučíme se další prvky spadající do skupiny “středně pokročilí” (tj. cupid, marley, twisted grip, catterpillar atp.). Postup na vyšší Level 4 je podmíněn úspěšným zvládnutím a nafocením těchto pole dance pozic: TAHANÉ INVERT „V“ ZE ZEMĚ, KOČKA, SUPERMAN, EXTENDED BUTTERFLY, BRASS MONKEY

  • LEVEL 4 (POKROČILÍ)

Určen pro ty, co odchodili Level 3. Prohlubujeme prvky naučené v předchozích semestrech, učíme se technicky i silově náročnější pózy a triky. Postup na vyšší Level „profi“ je podmíněn úspěšným zvládnutím a nafocením těchto pole dance pozic: HANDSPRINGS (twisted grip, handspring, true grip, elbow grip), SHOULDERMOUNT, JADE ( nohy >160°), ALLEGRA ( closed ), FLEXI KARTA + PROGRESS

  • LEVEL 5  A VÝŠE (NEJPOKROČILEJŠÍ)

Určen pro ty, co odchodili Level 4. Prohlubujeme prvky naučené v předchozích semestrech, učíme se náročné technicky, silově náročnější pózy a hlavně propojování do delších kombinací.

MŮŽU CHODIT NA POLE DANCE?

  • Dobrý zdravotní stav a dobrá fyzická kondice (tzn. bez jakýchkoliv momentálních úrazů a onemocnění)
  • pokud jste po operaci/úrazu/ onemocnění – poraďte se se svým lékařem, vyčkejte na dobrý zdravotní stav, který by Vám umožňoval vykonávat jakýkoliv druh sportu
  • cvičte vždy s přihlédnutím ke své fyzické kondici, věku, momentálnímu zdravotnímu stavu
  • Věk méně než 18 let (Pole dance je i pro děti a mladistvé). Pokud je dětem 5-10 let (včetně), mohou lekce navštěvovat pouze za přítomnosti svých rodičů, kteří dohlíží na jejich bezpečí. Pokud jsou děti ve věku 11-17 let: je nutné mít písemný souhlas rodičů / zákonného zástupce, který, ač nepřítomen na lekci, má za dítě plnou zodpovědnost.
  • Věk od 18ti let (Pole dance je pro každého, bez ohledu na věk). Vždy cvičíte na vlastní zodpovědnost a respektujete pokyny lektorky
  • Máte obavy z typu Vaší postavy a stydíte se? Tak tohle všechno hoďte za hlavu! Vůbec nezáleží na typu postavy a věřte, že díky těmto lekcím velmi rychle získáte i sebevědomí a to z důvodu, že Pole dance je vynikající formou cvičení, posilujete celé tělo, tancujete, protahujete se a relaxujete. Pole dance má viditelné výsledky již po pár lekcích (př. na první lekci se nepřitáhnu na tyč, na páté lekci už šplhám), tvaruje se Vám rychle celá postava. Není nutné mít předchozí zkušenost s jakýmkoliv sportem, začíná se od úplných začátků a zvládne to opravdu každý.
  • Stydlivost Vás přejde asi na třetí lekci. Většinou se ženy stydí za své tělo, protože nejsou zvyklé cvičit v krátkých šortkách – v těch ale na lekci cvičí všichni, takže Vám to po pár lekcích už nepřijde divné. Někteří se stydí z toho důvodu, že jim tancování nikdy nešlo, nebo jak samy naše klientky tvrdí „jsem úplné dřevo“ – no a co? Takových už bylo a jak jim to teď jde! Případně se můžete přijít jen podívat, jak lekce probíhá.

VŽDY JE DŮLEŽITÉ CVIČIT TAK, ABYSTE SOBĚ ANI NIKOMU JINÉMU NEZPŮSOBILI ÚRAZ!

JAKÉ OBLEČENÍ na Pole dance?

  • Heslo: „Čím více holé kůže na tyči, tím lépe!“. Na tyči držíme pouze holými částmi našeho těla, protože kromě latexu snad vše ostatní po tyči klouže, takže zakrýváme opravdu jen to nejnutnější.
  • Sportovní šortky / kalhotky s nohavičkou / kraťasy pod zadek a tílko bez rukávů / sportovní podprsenka
  • BOTY? Ne. Ze začátku cvičíme bosky nebo v gymnastických špičkách / piškotech. V chladnějších dnech si vezměte návleky nebo ponožky na začátek a konec lekce. Časem však taneční boty můžeme využít.
  • Dále s sebou: ručník na utření tyče, ručník na tělo, pití
  • DŮLEŽITÉ: NEMAŽTE SI KRÉMEM JAK RUCE, TAK TĚLO minimálně jeden den před návštěvou lekce. V opačném případě tyč velmi klouže.
  • Před lekcí odložte hodinky, prstýnky a jiné šperky, aby nedošlo k úrazu a poškrábání tyčí.