D-Yogi fly

Co je to D-YOGI FLY nebo-li AY FLY TRAINING?

  • Je to cvičení v závěsných sítích nebo také Létací jóga
  • Jedná se o moderní, komplexní cvičební systém, který z klasické jógy převzal princip některých pozic a vytvořil tak cvičení, které je vhodné pro široké spektrum cvičenců bez věkových, či výkonnostních omezení
  • Provádí se v sítích visících ze stropu, které jsou z měkké elastické tkaniny nazývaných hammock, jejíž nosnost je 500kg
  • Síť je možné využít obdobně jako TRX systém a tím z rekreačního posilování vytvořit velmi účinnou posilovnu
  • článek o tomto cvičení naleznete zde

letacek-d-yogi-fly

Účinky D-Yogi Fly:

  • Působí na dekompresi páteře – uvolňuje páteř
  • zvyšuje pohyblivost a flexibilitu
  • dodává energii – zpomaluje proces stárnutí
  • zvyšuje vytrvalost
  • redukuje váhu, formuje postavu a zpevňuje svaly
  • podporuje srdeční činnost – posiluje srdeční sval a zvyšuje svůj výkon
  • zlepšuje metabolismus
  • podporuje krevní oběh
  • stimuluje hluboké břišní dýchání – zlepšuje činnost plic a tím okysličení celého těla
  • uvolňuje napětí svalové i psychické
  • podporuje trávení a činnost střev
  • posiluje svaly, kosti, vazivo – prevence osteoporózy
  • účinně tahá a maže klouby – zvyšuje tvorbu mezikloubního maziva
  • harmonizuje činnost endokrinního systému
  • stimuluje produkci endorfinů – vyvolává pocit dobré nálady a tím odbourává stres

Během hodiny zažijete nejrůznější pocity. Od lehkého uvolnění až po absolutní euforii. Od příjemné houpání a relaxace v síti až po akrobatické prvky a vis hlavou dolů! Se sítí je to mnohem jednodušší než si myslíte! Pokud postupujete dle instrukcí lektora a posloucháte vlastní tělo, pak se závěsu nemusíte obávat! Tyto lekce Vás dokáží posunout fyzicky i psychicky! Získáte nejen pružné a pevné tělo, ale také pocit sebejistoty z překonávání sebe sama! Je to dřina, relaxace, výzva a zábava! Kdo nevyzkoušel, nepochopí a kdo vyzkoušel, už nepřestane!

Video: Ukázka jógy s závěsné síti

Video: Ukázka jógy v závěsné síti s flexi prvky

Video: Ukázka posilování v závěsné síti ve stylu TRX

MŮŽU CHODIT NA D-YOGI FLY?

D-Yogi fly má mnoho blahodárných účinků pro Vaše tělo. Jsou zde však zdravotní omezení, která jsou v rozporu se cvičením tohoto sportu – jsou to takzvané kontraindikace, které zde naleznete vypsané. Pokud si nejste jisti zdravotními komplikacemi, informujte se u svého lékaře. Některé kontraindikace jsou relativní a lze po konzultaci s ošetřujícím lékařem cvičení aplikovat.

Kontraindikace:

  • těhotenství
  • zvýšený nitrooční tlak, glaukom (zelený zákal)
  • srdeční poruchy a onemocnění (dekompenzované)
  • nedávné chirurgické zákroky (oči, ramena, zápěstí, ruce, kyčle, záda)
  • extrémně vysoký krevní tlak (rychlé a časté změny poloh)
  • čerstvé úrazy hlavy (otřes mozku, atd.)
  • vážná onemocnění vnitřních orgánů a kýla
  • akutní výhřez meziobratlové plotýnky či vážné poruchy páteře
  • onemocnění míchy
  • botox (aplikace do 6-ti hodin před cvičením)

Doporučujeme:                                                                                                                Konzultujte jakákoliv svá zdravotní omezení a aktuální zdravotní stav s lektorem před hodinou, tak aby Vás mohl z určitých prvků vynechat. Před hodinou si odskočte na WC – tlak na břicho s plným močovým měchýřem není příjemný. Před hodinou se najezte s odstupem 1,5 – 2h, na lekci NIKDY nechoďte na lačno. Nepřeceňujte svoje síly a v případě nevolnosti si sedněte do sítě a houpejte se.

Benefity D-YOGI FLY:                                                                                        Dekomprese páteře Denně zatěžujeme naši páteř tlakem, který je největší při sezení, jímž během dne většina z nás tráví nejvíce času. Naše páteř se v průběhu dne zkracuje. Na konci dne je asi o 2-5 cm kratší než byla ráno. Právě obrácené polohy, kterých se v Létající józe využívá, vyvolávají opačný efekt – tedy dekompresi páteře. To znamená, že dochází k oddálení jednotlivých obratlů a rozšíření meziobratlových prostor, což umožní meziobratlovým destičkám (ploténkám) lepší vyživení a nervovým kořenům, jež vystupují z páteřního kanálu, uleví od tlaku. Rychlost Důvodem, proč je gepard nejrychlejší zvíře na Zemi, je flexibilita jeho páteře. Pokud chcete být rychlejší, zlepšete ohebnost svojí páteře. Kloubní pohyblivost Aby kloub mohl dobře pracovat, je pro něj nezbytně nutné mít plný rozsah pohybu. Aby nám klouby fungovaly správně dlouhá léta, je nezbytné, aby byly dobře vyživovány. Létající jóga udržuje klouby promazané a v plném rozsahu pohybu. Hbitost, uvědomění si vlastního těla, prevence úrazů Díky střídání poloh v horizontále, vertikále, přecházení z jedné polohy do druhé se naše tělo stává hbitější. Létající jóga nutí naše tělo zapojovat všechny svaly ve vzájemné dokonalé souhře. Zvyšuje se naše koordinace a snižuje se riziko pádů a úrazů v běžném životě i při sportu. Odbourání stresu a posílení psychiky Stav beztíže, vyplavení endorfinů a dokonalá relaxace. To vše podpoří vaši psychiku v pozitivním slova smyslu.

JAKÉ OBLEČENÍ NA D-YOGI FLY?

  • Vzhledem k obráceným polohám a tlaku sítě v podpaží a tříslech je vhodné oblečení sportovní kalhoty pod kolena nebo dlouhé, těsnější triko s rukávem (tílka nejsou příliš vhodná), u žen podprsenka a u mužů slipy či trenkoslipy.
  • Boty určitě nejsou potřeba. Cvičíme bosky nebo v chladnějších dnech je možné být i v ponožkách. Na lekci si vezměte také ručník a pití.
  • Vzhledem k jemnému a choulostivému materiálu, ze kterého je hammock vyroben, a také kvůli bezpečnosti klienta při cvičení je nezbytné všechny šperky (náušnice, prstýnky, piercingy, hodinky atd.) sundat. V případě, že je nelze vyjmout doporučujeme alespoň přelepit náplastí.
  • Oblečení nesmí mít kovové aplikace, flitry ani zipy!!

TYPY LEKCÍ – D-Yogi fly nebo-li AY Fly training

  • LEVEL 1 (ZAČÁTEČNÍCI)

Lekce určené pro naprosté začátečníky. Jedná se o komplexní lekci obsahující posilování, protahování, lehkou akrobacii i relaxaci. V těchto lekcích se dozvíte, o čem to vlastně celé je a osvojíte si cviky v obrácených pozicích. Nejsou zde potřebné žádné předchozí pohybové zkušenosti! Postup na vyšší Level 2 je podmíněn perfektním zvládáním obrácených pozic, ve kterých účastník vydrží relaxovat déle jak 5 minut a osvojením cviků v předním a zadním opasku.

  • LEVEL 2 (POKROČILÝ)

Tento typ lekce je určen všem, kteří zvládli základní prvky, tzn. úspěšně absolvovali Level 1. V těchto hodinách se již tolik nesoustředí na popisování základních prvků, které již účastník zná z Level 1. Do hodin je začleněno více akrobatických prvků a vše je propojováno do menších sestaviček.